Realization of expert evaluation for analysis of developed tests for seminars in the process of academic training
DOI:
https://doi.org/10.33405/2078-7480/2015/2/53/139279Keywords:
expert assessments, test control, trainingAbstract
The issues of selecting the methods for expert procedures to form an adequate system of evaluation of “the level of knowledge” using test control are considered in the paper.
References
Bloom, B. S., (Ed.). 1956. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, cognitive domain. – New York : Longman.
Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing. – New York : Longman.
Анастази, А. Психологическое тестирование [Текст] / А. Анастази, С. Урбина. – С Пб : Питер, 2005. – 688 с.
Аванесов, В. С. Теория и методика педагогических измерений / В. С. Аванесов [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http//www.testolog.narod.ru/theory4.htlm. – Назва з екрана.
Гулидов, И. Н. Методика конструирования тестов [Текст] / И. Н. Гулидов, А. Н. Шатун. – М. : Форум – ИНФРА, 2003. – 110 с.
Грицюк, Л. К. Текстовий контроль успішності студентів в практиці сучасної вищої освіти [Текст] / Л. К. Грицюк, А. В. Лякішева // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2012. – № 5. – С. 18–29.
Наумова, В. Ю. Технологія розробки тестів для педагогічних працівників [Текст] : метод. рекомендації / В. Ю. Наумова. – К. : ЦІППО АПН України, 2006. – 23 с.
Литвак, Б. Г. Экспертные технологии в управлении [Текст] : учеб. пособие / Б. Г. Литвак. – М. : Дело, 2004. – 400 с.
Фисун, К. А. Задачи группового выбора и проблема принятия совместных решений [Текст] / К. А. Фисун // Коммунальное хозяйство городов. – 1997. – Вып. 9. – С. 110–116.