КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ОФІЦЕРСЬКОГО СКЛАДУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Андрій Головня

DOI:

https://doi.org/10.33405/2078-7480/2023/1/84/276808

Ключові слова:

професійний розвиток офіцерського складу, модель професійного розвитку, система мотивації, система професійної підготовки, розвиток особистості

Анотація

Розглянуто варіант концептуальної моделі професійного розвитку офіцерського складу, її вплив на всю систему функціонування професійного розвитку Національної гвардії України. Розкрито сутність компонентів моделі професійного розвитку офіцерського складу, їх взаємозалежність та відповідність запитам щодо поєднання вищої офіційної освіти, неофіційної військової освіти та підготовки за стандартами Організації Північноатлантичного договору. Проаналізовано місце та роль систем мотивації та професійної підготовки в моделі професійного розвитку офіцерського складу. Визначено особливості впливу коректного супроводу і контролю. Обґрунтовано ефективність моделі професійного розвитку в дії на офіцера як індивідуальну особистість, що потребує самореалізації та є складовою системи. Це твердження охарактеризовано як домінуюче, таке, що визначає подальший напрям дослідження.

Посилання

Стратегічна концепція НАТО – 2022, ухвалена главами держав і урядів на Мадридському саміті НАТО 29.06.2022 р. URL: http://surl.li/fhkxz (дата звернення: 05.01.2023).

Bury Patrick. Recruitment and Retention in British Army Reserve Logistics Units. Armed Forces & Society. 2017. 43 (4). Р. 608–631. URL: https://www.jstor.org/stable/48609219 (дата звернення: 05.01.2023).

Griffith J. Institutional Motives for Serving in the U.S. Army National Guard: Implications for Recruitment, Retention, and Readiness. Armed Forces & Society. 2008. 34(2). Р. 230–258. URL: https://www.jstor.org/stable/48608819 (дата звернення: 05.01.2023).

Sjøgren Søren. What Military Commanders do and how they do it: Executive Decision-Making in the Context of Standardised Planning Processes and Doctrine. Scandinavian Journal of Military Studies. 2022. 5. Р. 379‒397. URL: 10.31374/sjms.146 (дата звернення: 03.01.2023).

Hedlund E. A Generic Pedagogic Model for Academically Based Professional Officer Education. Armed Forces & Society. 2019. 45(2). Р. 333–348.

DOI: 10.1177/0095327X17749488.

Шевченко Б. Україна в міжнародних відносинах 2014–2019. Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право. 2021. № 4 (52). С. 62‒67.

Пашковський В. Аналіз системи узагальнення досвіду підготовки та застосування Збройних Сил України та провідних країн світу. Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. Харків : ХУПС, 2015. № 4. С. 16‒22.

Ananin V., Uvarkina O. Current political mainstreams of military education. National Technical University of Ukraine Journal. Political science. Sociology. Law. 2022. 1 (53). Р. 41‒46.

DOI: 10.20535/2308-5053.2022.1(53).261106.

Artamoshchenko V., Krikun V. Achievement of interoperability of the military education system on the basis of quality. National requirements and NATO standards. DOI: 10.36074/11.12.2020.v5.35.

Концепція трансформації системи військової освіти : Постанова Кабміну України від 15.12.1997 р. № 1410 (у редакції Постанови Кабміну України від 30.12.2022 р. № 1490). URL: http://surl.li/euabm (дата звернення: 03.01.2023).

Головня А., Бєлай С. Аналіз сучасного стану функціонування систем підготовки та мотивації офіцерського складу національної гвардії України. Честь і закон. 2022. № 4 (83). С. 27‒33.

Головня А., Бєлай С. Теоретичні основи вдосконалення професійного розвитку офіцерського складу Національної гвардії України. Честь і закон. 2021. № 2 (77). С. 35‒41.

Нацгвардія розпочала роботу над розробленням професійних стандартів на військові професії. URL: http://surl.li/foehy (дата звернення: 05.01.2023).

Послідовність та зміст роботи командира з організації бою. TLP процес прийняття військового рішення : сили територіальної оборони ЗСУ. URL: https://v.gd/N9K8sI (дата звернення: 10.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-08

Номер

Розділ

Статті