IMPLEMENTATION OF PROGRAMMED LEARNING IN THE HIGHER MILITARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.33405/2078-7480/2016/4/59/137838Keywords:
higher military educational institution, programmed (step by step) learning, linear approach, branched approach, adaptive approach, mixed (combined) approach, the information elements.Abstract
The article deals with the history of formation of programmed instruction and its implementation in particular the higher military educational institutions (HMEI). Refined essence of concepts «programmed (step by step) learning». The algorithm implementation of educational programs and the organization of training cadets HMEI in accordance with the requirements of programmed learning. On the basis of programmed learning, a system of training future officers.
References
Про вищу освіту [Електронний ресурс] : Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII // Вища освіта. Інформаційно-аналітичний портал про вищу освіту в Україні та за кордоном. – Режим доступу : http://vnz.org.ua/zakonodavstvo. – Назва з екрана.
Програмоване навчання [Електронний ресурс] // Дидактика. – Режим доступу : http://info-library.com.ua/books-text-4323.html. – Назва з екрана.
Skinner, B. F. Are theories of learning necessary? [Текст] / B. F. Skinner // Psychological Review, 57, York University, Toronto, Ontario, 1950. – Р. 193–216.
Мельник, Ю. Б. Щодо ідеї впровадження програмованого навчання у ВВНЗ [Текст] / Ю. Б. Мельник // Наукове забезпечення службово-бойової діяльності Національної гвардії України : зб. тез доповідей VІ наук.-практ. конф., м. Харків, 31 берез. 2016 р. Секція 4. “Актуальні проблеми морально-психологічного забезпечення службово-бойової діяльності Національної гвардії України”. – Х. : НА НГУ, 2016. – С. 76–78.
Концепція програмованого навчання. Навчання [Електронний ресурс] // Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/ – Назва з екрана.