PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF IMPROVEMENT OF PROFESSIONALISATION PROCESSES OF MASTER`S DEGREE STUDENTS OF NATIONAL ACADEMY OF THE NATIONAL GUARD OF UKRAINE
DOI:
https://doi.org/10.33405/2078-7480/2020/1/72/202691Keywords:
professional activity, professionalization, professional formation, professional competence, psychological and pedagogical conditions for improving the process of professionalizationAbstract
The article presents the results of theoretical and empirical studies of the peculiarities of the process of professionalization of Master degree students of the National Academy of the National Guard of Ukraine in the specialization "Moral and psychological support of the activity of military units and connections of the National Guard of Ukraine" of the second (Master's) level of higher education. Based on the results of the theoretical research, the relevance of revealing the psychological and pedagogical conditions for improving the professionalization of the studied Master`s degree students is substantiated, the essence and content of professionalization of the specialist as a process of professional formation of the subject of labor, part of the ontogeny of a person from the beginning of the formation of his professional activity are determined. As well as the movement of the individual in the space and time of professional work. It is established that professionalization is the individual development of professionally significant qualities and abilities, professional knowledge and skills, active qualitative transformation of the person of his inner world, which leads to a fundamentally new state and way of life - creative self-realization in the profession. Professional development depends on the features of the activity, the individual capabilities of a particular personality and the conditions of professionalization.The results of the empirical researches on the evaluation of the current state of professional training of Master`s degree students at NAU and the main existing problems of the process of their professionalization are revealed.According to the results of the researches, the psychological and pedagogical conditions for improving the process of professionalization of the mentioned Master`s degree students, which are first presented in a systematic and holistic form, are substantiated. They are the basis for the implementation of current innovations in the context of reforming the moral and psychological support of the activities of NSU formations and the transition to NATO standards.References
Говорун Т. В. Професійна освіта та кар՚єра в прикладних соціально-психологічних дослідженнях. Інформаційні технології і засоби навчання. 2009. № 6 (14). URL: http://www.ime.edu- ua.net/em.html (дата звернення: 19.12.2019).
Кокун О. М. Психологія професійного становлення : монографія. Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2012. 200 с.
Кривоконь Н. І. Соціально-психологічні чинники професійної самоідентифікації фахівців системи захисту населення : автореф. дис. … канд. психол. наук : спец. 19.00.05. Київ, 2002. 20 с.
Максименко С. Д., Осьодло В. І. Структура та особистісні детермінанти професійної самореалізації суб’єкта. Проблеми сучасної психології / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2010. Вип. 8. С. 3–19.
Москаленко В. В., Зеленська Т. А. Соціально-психологічні особливості самоідентифікації особистості в системі ступеневої освітньої підготовки. Соціальна психологія. 2011. № 1. С. 111–123.
Сич В. М. Зміст та особливості розвитку професійної свідомості майбутнього психолога в процесі навчання у ВНЗ. Проблеми сучасної психології / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2012. Вип. 18. С. 718–727.
Чепелєва Н. В., Пов՚якель Н. І Теоретичне обґрунтування моделі особистості практичного психолога. Психологія. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова,1998. Вип. 3. С. 35–41.
Желаго А. М. Соціально-психологічні детермінанти професійного становлення командира підрозділу внутрішніх військ з конвоювання, екстрадиції та охорони підсудних : дис. … канд. психол. наук : 19.00.09. Харків, 2014. 226 с.
Євсюков О. Ф. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх офіцерів у навчальному процесі вищого військового навчального закладу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2009. 172 с.
Коба О. В. Професійна компетентність офіцера внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України як предмет педагогічного дослідження. Збірник наукових праць Hаціональної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький : ДПСУ, 2010. № 54. С. 56–60.
Маслій О. М. Компоненти, критерії, показники та рівні сформованості готовності до професійної діяльності майбутніх офіцерів тилу. Збірник наукових праць Hаціональної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького. Хмельницький : ДПСУ, 2010. № 54. С. 74–78.
Мацишин М. О. Педагогічна технологія професійного становлення майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2007. 20 с.
Ржевський Г. М. Психологічні особливості професійного становлення молодших командирів військової служби за контрактом : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.09. Київ, 2009. 20 с.
Бесчастный В. Н., Лефтеров В. А., Литвинова Г. А. Психология эффективного руководителя ОВД : науч.-практ. пособие. Донецк : Донец. юрид. ин-т МВД при ДонНУ, 2005. 192 с.
Махлай О. М. Психологічні умови розвитку пізнавальної сфери офіцерів оперативно-розшукових підрозділів Державної прикордонної служби України : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.09. Хмельницький, 2007. 189 с.
Пасічник В. І. Психологічні особливості ефективної управлінської діяльності керівників груп авіаційних фахівців (на прикладі підрозділів інженерно-авіаційного забезпечення) : дис. … канд. психол. наук : 19.00.09. Харків, 2004. 216 с.
Приходько І. І. Професійний психологічний відбір майбутніх офіцерів внутрішніх військ МВС України : монографія. Харків : Акад. ВВ МВС України, 2008. 190 с.
Сафін О. Д., Сідак В. С. Психолого-акмеологічні основи професійного та особистісного самовдосконалення співробітників правоохоронних органів України : монографія. Київ : НА СБ України, 2004. 78 с.
Стасюк В. В. Військова психологія видородової діяльності : підручник [для слухачів та студ. вищ. навч. закл.]. Київ : Золоті ворота, 2012. 458 с.
Расколодько Н. И. Закономерности профессионального становления курсантов в военно-учебной деятельности : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.03. Ярославль, 2009. 20 с.
Товма М. І. Психологічні умови формування професійних якостей майбутніх командирів спеціальних підрозділів у процесі професіоналізації (на прикладі підрозділів з охорони дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав) : дис. … канд. психол. наук : 19.00.09. Харків, 2010. 193 с.
Троц А. С. Динаміка самовдосконалення майбутнього офіцера у вищому військовому навчальному закладі : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07. Одеса, 2003. 23 с.
Бодров В. А. Психология профессиональной деятельности. Теоретические и прикладные проблемы. Москва : Ин-т психологии РАН, 2006. 623 с.
Зеер Э. Ф. Психология профессий : учеб. пособие [для студ. вузов]. Москва : Акад. проект ; Екатеринбург : Деловая книга, 2003. 336 с.
Поваренков Ю. П. Психологическая концепция профессионального становления личности. Звезды ярославской психологии / под ред. В. В. Козлова. Ярославль : Яр. ГУ, 2000. С. 195–218.
Шадриков В. Д. Ментальное развитие человека. Москва : Аспект-Пресс, 2007. 284 с.
Траверсе Т. М. Психологія праці : навч.-метод. посіб. Київ : Ін-т післядиплом. освіти КНУ ім. Тараса Шевченка, 2004. 116 с.
Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологический словарь-справочник. Минск : Харвест, 2001. 76 с.